31 januari 2014

Gong Xi Fa Cai!

Net als de tuinier het weerbericht (gaat het de komende tijd nog vriezen of kunnen de zaadjes al de grond in?) moet men voor het Chinees Nieuwjaar scherp blijven op de stand van de maan.

Vandaag is het de tweede nieuwe maan na de zonnewende, wat betekent dat het jaar van het paard is aangebroken. Mark is een schaap. Volgens de Chinese astrologen gaat dat goed samen. Beide hebben een gezond verstand, zeggen de experts, en beide weten hoe ze conflicten moeten voorkomen. Dat voorspelt veel goeds.

Maar feng shui-experts beweren juist dat het een dramatisch jaar wordt. Februari, mei en augustus zijn de maanden waar we voor moeten oppassen.

Ik ben een rat. En paard en rat schijnt geen goede combinatie te zijn. Ik voel het meteen. Beetje zere keel, branderige ogen.

Voor Amanda Knox is het jaar van het paard belabberd begonnen. Staatssecretaris Weekers moest van zichzelf ontslag nemen. Vergeleken met hun is mijn situatie lang zo slecht niet.

Maar toch. Het is vrijdagavond en ik voel een koutje opkomen. Hoe oneerlijk is dat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....