22 oktober 2021

Afmelden voor de nieuwsbrief

Mijn mailbox zit vol met nieuwsbrieven van een organisatie. Ik interesseer mij voor die organisatie. Ze doen goed werk. Laatst las ik dat ze vrijwilligers zoeken. Dat kan heel nuttig zijn, begrijp ik uit hun vele oproepen. Mijn netwerk wordt er groter van. Ik word aantrekkelijker op de arbeidsmarkt. 

Waarom niet, dacht ik?

Binnen een uur had ik mijn motivatie bij elkaar geschraapt. Als een dj die samples aan elkaar draait combineerde ik zinnen uit eerder verzonden sollicitatiebrieven. In een handomdraai had ik de juiste accenten in mijn cv gezet. Voor ik het wist waren brief en cv verzonden. 

Dat is nu twee maanden geleden. Vooralsnog heb ik niets gehoord. 

Niet eens een bedankje.

Ik heb het juiste e-mailadres gebruikt, ik heb het gecheckt. 

Had ik meer aandacht moeten besteden aan de brief? Mijn cv?

Een vrijwilligersfunctie. 

Niet eens een afwijzing. 

Wel krijg ik nog steeds hun nieuwsbrief. Mijn mailbox zit er vol mee. In de laatste editie staat dat ze meer contact en binding willen met mij, de lezer van hun berichten. 

Ik denk dat ik mij maar afmeld voor hun nieuwsbrief.

4 opmerkingen:

  1. Dit verhaal zou je precies zo aan ze moeten toesturen.
    t Is behoorlijk onbeschoft om helemaal niets te laten horen aan mensen die hun best voor je willen doen.

    Mijn voorkeur-goede doel is AnimalsAsia.org. Als ik ze schrijf duurt het wel een paar dagen voor ze reageren, maar dan zijn ze altijd heel aardig en zorgvuldig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het punt is dat ik een lafaard ben. Bovendien ligt het aan mij dat ik niets heb gehoord. Voor allerlei redenen.

      Wat een mooi voorkeur-goed doel. Wat is er toch een hoop lijden voor de beesten op deze wereld.

      Verwijderen
  2. Da's ook niet tof. Voelt een beetje als een dubbele afwijzing ofzo. Stilzwijgend afgewezen worden. Voor een vrijwilligersfunctie.
    Ik meldde mij eens aan voor de nieuwsbrief van een coach voor HSP-ers. Vervolgens kreeg ik 10 dagen lang elleke dag een mail met uitleg hoe HSP-ers gevoelig zijn voor prikkels.
    Ik heb me maar afgemeld, leek me niet een coach die zijn doelgroep kent....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het verhaal van die nieuwsbrief heeft mij opgevrolijkt. Ik zie het al voor mij: elke dag een mail met knipperende titels en bewegende plaatjes met als onderwerp: wordt u ook zo prikkelbaar van te veel input?

      Verwijderen

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....