29 augustus 2021

De gebakken peren

Mijn achillespees is overbelast. Musti de fitbit ligt in de kast, de oude Benjamin ligt op de bank.

Ik: 'Denkt u echt niet dat het komt door te veel en te vaak naar het werk gaan?'

Fysio: 'Nee, het komt door het hardlopen.'

Ik: 'Maar zou het niet veel beter voor mij zijn om voorlopig even niet naar het werk te gaan?'

Fysio: '...'

Hij was jong nog, mijn fysio. Ik moest mijn schoenen en sokken uit doen. En mijn pantalon. Gelukkig was ik daar op voorbereid. Wat je ook hebt, waar je ook voor komt, bij de fysio moet altijd de broek uit. Dus droeg ik er een schoon niemendalletje onder, zonder gaten.

De kuitenmassage die volgde was dusdanig pijnlijk dat ik klonk als een Braziliaanse voetbalcommentator bij het zien van een Braziliaans doelpunt. Na tien minuten was ik drijfnat van het zweet en de tranen.

De fysio heeft huiswerk meegegeven. Ik moet elke dag oefeningen doen die zo op het eerste gezicht niet eens zo moeilijk lijken. Het zijn er maar een paar en ze zouden niet veel tijd in beslag nemen. 

Maar eerst even rusten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....