4 oktober 2013

Mannelijke bloggers gezocht

Na een week verliefd staren naar mijn Award op de schoorsteen, wordt het tijd dat ik eindelijk die bijbehorende vragen eens beantwoord.

 1. Wat doe je in het dagelijks leven (behalve bloggen)?
Dagdromen, daar gaat heel veel tijd in zitten. En ik ondersteun Sam en Dave in hun bestaan als pluizige zen-meesters. Tussendoor ben ik bezig met her-integreren. Dat is geen werkwoord volgens mijn spellingcontrole. En ook niet iets waar ik graag uitgebreid over schrijf. 

2. Welke plek zou je graag eens willen bezoeken?
Ik zou graag eens een kijkje willen nemen in de werkkamer van onze Minister President. Niet alleen vanwege de huidige hooplalala in de Tweede Kamer. Ook gewoon uit nieuwsgierigheid hoe het met die man gaat. Ik zie hem zo weinig op televisie. Ik ben benieuwd hoe hij de dag doorkomt. Luncht hij in de kantine? (Als er zoiets is op het Binnenhof). Wat eet hij dan? Heeft hij nog wel een secretaresse? (Griezel mopperde laatst dat er in dit land een tekort is aan secretaresses voor het management. Ik moest meteen aan Mark denken).

3. Wie of wat is je grootste inspiratie?
Iedereen die kalm blijft ten tijde van grote paniek. Mensen die het overzicht houden, die het geheel blijven overzien, die de relativiteit niet uit het oog verliezen. Mensen die onpopulair durven te zijn, en toch aardig blijven. Mensen die durven liefhebben in deze verwarrende tijden.

4. Waarom ben je een weblog gestart?
Ik vind het een mooi idee dat er miljoenen, misschien wel miljarden bloggers op de wereld zijn die allemaal iets van hunzelf delen. Niet omdat ze er per se iets voor terug willen, meer vanwege de behoefte om iets van hunzelf te laten horen, te laten zien. Terwijl de buitenwereld steeds meer uniform en onpersoonlijk anoniemer, en individueler lijkt te worden, groeit er op het internet een digitaal kunstwerk van individualiteit, persoonlijkheid en warmte. Daar wil ik graag aan bijdragen.

5. Wat is je grootste trots in je leven?
Wat vreselijk, maar het eerste dat mij te binnen schiet is dat ik jaren geleden, toen ik net op kamers zat in Amsterdam, in een Bagels café zat te wachten tot sluitingstijd. Ik was jong, en wilde dolgraag een echte Amsterdammer zijn. Het was een hip café waar iedereen kwam maar waar iedereen net deed of ze elkaar niet kende. Zo ging dat in die tijd. Dus toen liep Kevin Bacon naar binnen. En hij ging vlak bij mij zitten. Volgens mij glimlachte hij ook nog vriendelijk naar mij. Van binnen gilde ik en viel ik flauw, maar het lukte mij om kalm te blijven. Ik heb vriendelijk terug gelachen en deed net of ik hem niet herkende. Ik denk dat het mij nu niet meer zou lukken.

6. Waarvan geniet jij het meest?
Niets doen. Overdag BBC kijken. Tot in de late uurtjes opblijven en filosoferen over het leven.

7. Is er iets wat je al heel lang wilt doen maar er nog altijd niet van is gekomen?
Zweeds leren, cursus fotografie, al die ongelezen boeken op de boekenplank lezen, en dan de inhoud onthouden. 

8. Waarvoor kunnen ze jou 's nachts wakker maken?
'Pssst, pak je koffer. We gaan op een wereldcruise.'

9. Op welk zelfgemaakt item ben je het meeste trots?
Ik ben niet zo handig, vrees ik. Hier moet ik nog even over nadenken.

10. Wat vind jij echt onwijs irritant?
Dat sommige dagdromen niet uitkomen, en dat ik blij ben dat sommige dagdromen waarvan ik zo hoopte dat ze zouden uitkomen, niet zijn uitgekomen.  

11. Wat zijn jouw plannen voor morgen?
Och, die tuin. Dat gras. De ramen. De strijk. Misschien begin ik eerst met een kopje koffie en een krantje. Daarna zien we wel.

Nu mag ik de Award doorgeven aan maximaal 11 andere bloggers. En omdat er zoveel leuke en goeie zijn (waaronder die van Anita, maar die heeft de Award terecht al in huis), waaruit het moeilijk kiezen is, leek het mij een goed idee om voornamelijk de mannelijke blogger in het zonnetje te zetten. In mijn onschuld dacht ik dat het mijn keuze makkelijker zou maken, maar ik ken helemaal geen blogs die door mannen worden geschreven.

Zijn die er wel? Heeft Mark R. een blog? (Dan zal hij vast meer dan 200 lezers hebben.)

Kent iemand een leuke mannelijke blogger met minder dan 200 volgers die een Award verdient? Laat het me maar weten, dan zal ik em overhandigen.

3 opmerkingen:

  1. Lees nu pas de antwoorden op je vragen.
    Wat heb je er weer iets leuks van gemaakt. Kevin Bacon tegenkomen in een café? Wauw!
    Ken je de serie Mad About you (vast wel) ? Daarin was een keer een leuke aflevering over hoe alles in tv en film land terugleidde naar Kevin Bacon. En zie hier: inderdaad je komt 'm overal tegen.
    En wat een goeie: 's nachts gewekt worden voor een wereldreis. Ja, daar zou ik ook nog wel wakker voor gemaakt willen worden.

    Andere mannelijke bloggers? Die zitten zeker in de muziekblogs, of motorblogs of autoblogs, vast niet in de filosofische hoek. Ik ken ze ook niet.

    Ps: misschien kun je zo'n volgersdingetje op je blog zetten. Dan mis ik niet zo snel een bericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een paar (Groningse) mannen gevonden die bloggen over schrijven en hun boeken. Helaas geen Kevin Bacon :-)
    Coenpeppelenbos.blogspot.nl
    rensesinkgraven.blogspot.nl

    Op hun bloglijst staan alleen maar mannen, dus ik vermoed een grote splitsing tussen mannen en vrouwen in blogland. Je gaat de vrouwenblogs toch niet verlaten hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank voor deze tips! Ik ga ze meteen lezen.

    Ha ha! Ik ga de vrouwenblogs niet verlaten, hoor. Veels te gezellig :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....