31 mei 2013

Vier theezakjes om je leven vorm te geven

Inmiddels het intakegesprek gehad. Het duurde twee uur! Mijn coach blijkt een chaotische schat. Met een beangstigend decolleté, dat dan weer wel. En vreselijk vergeetachtig. Op de stoep voor de praktijk waren bouwvakkers herrie aan het maken. Daardoor was het arme mens telkens afgeleid. 'Waar was ik ook al weer?' vroeg ze dan. 'Ik doe dit dus al achttien jaar,' begon ze weer opnieuw. Al die jaren doet ze aan NLP, 'nog voor al dat populaire gedoe'.

Ik weet ook niet wat NLP precies is en eerlijk gezegd wist ik ook niet dat ze zo'n soort coach is. Toch zijn er interessante dingen boven gekomen. We hebben een levensloop gedaan. Ik moest vier theezakjes op de grond neerleggen. Ik koos kersen, groene thee, kaneel en bosvruchten. Al deze zakjes bij elkaar representeerden vier situaties. De situatie van nu, de periode die daaraan vooraf ging, het doel dat ik wil halen en wat daarna ligt. Daarna moest ik achtereenvolgens op elk theezakje gaan staan en voelen. Het klinkt heel zweverig en dat was het ook.

Moet het nu drie weken laten inzinken en niet te veel over denken, volgens haar. Als ik de kans krijg moet ik de komende periode zingen. Onder de douche, tijdens het stofzuigen. Mijn stem zal veranderen, zei ze. Dat klonk bedreigend, vond ik.

X. moest alleen maar hard lachen toen hij dit hoorde.

Verder heb ik flip-flops gekocht. Omdat het zomer wordt. Dit weekend al, zeggen ze. Ook werk ik hard aan een alarmerende verslaving voor de ribbelchips van de Aldi.

Paprika.

2 opmerkingen:

  1. Hè lekker, krijg zin in chips.

    De Volkskrant zoekt columnisten voor de woensdag, volgens mij moet je het eens proberen. Serieus.

    Grt Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....