17 mei 2013

Ontkenning ziet er zo uit

Laat ik het dan zo zeggen: zo'n uitstapje is fijn, maar het is leuker om terug te zijn. De stof is wat gaan liggen. Sam en Dave gedragen zich niet meer beledigd. Huis is aan kant. Was gedaan. Iedereen in het land gewend aan de nieuwe koning. En ik begin de shock boven te komen van het telefoontje van Cruella.

Ze belde verleden week. Nummerherkenning uit, ik nam op. Hoe het met mij was, vroeg ze. Uit automatisme zei ik 'goed'. Dat is toch wat je altijd zegt, de eerste keer dat iemand het vraagt. De eerste keer is het een soort groet. Pas bij de tweede keer, hoe gaat het écht met je?, ga je over die vraag nadenken. Maar Cruella vroeg het geen tweede keer. Dat vindt ze fijn om te horen, zei ze. Misschien kan ik aan re-integratie gaan denken? Dat was zo'n beetje de strekking van haar verhaal.

Heb het gesprek afgeraffeld en een afspraak met de arboarts gemaakt. Hij vindt dat ik in ieder geval een poging moet wagen om een paar uurtjes per week te proberen. Om mijn beste intentie te laten zien. Als dat niet gaat, dan kan ik mij weer ziek melden, zegt hij.

Dus aanstaande dinsdag gaat het gebeuren. Moet ik Dr. Phil missen, maar ben ik net op tijd terug voor Escape to the Country. Dubbel gevoel. Ben een beetje misselijk bij het idee, maar kijk ook wel weer uit naar een beetje routine. Kan goed zijn voor mijn herstel, zegt de arboarts. Maar hoe doen mensen dat, werken? Hoe deed ik dat? Het lijkt zo stom om te doen.

Eerst maar morgen afwachten, de finale van het Songfestival. Anouk maakt kans zeggen ze. Dat moet het somber gemoed wat verlichten. En als dat niet lukt, dan toch zeker de wijn met de vlammetjes.

2 opmerkingen:

  1. Ah, Escape to the Country!
    Ik kon hele middagen vullen met de BBC programma's. Bargain Hunt, to buy or not to buy. (Helaas is Kristian Digby overleden). Totdat de kinderen weer wakker werden. Dan moest ik weer aan de bak.

    Je schrijft echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je compliment, Anita. BBC heeft heerlijke programma's. Bargain Hunt, inderdaad! En Homes Under the Hammer!

      Verwijderen

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....