19 april 2013

Boston in Lockdown

Zaterdag waren X. en ik uitgenodigd voor een feest. We waren prachtig opgedoft, al zeg ik het zelf. Om half 6 moesten we ons melden bij het restaurant. Toen we het terrein op kwamen rijden zag ik alle gasten voor het restaurant staan in een keurige rij. Zo te zien in afwachting van de feestvarkens. Het leek een beetje op een staatsieportret van Europese regeringleiders.Terwijl ik een kaartje kocht bij de parkeerautomaat, zag ik X. naar de rij wachtenden lopen om ze te begroeten.

Hij kent ze allemaal van jongs af aan. Ik niet. Heb sommige hooguit 1 keer gezien en omdat ik in paniek altijd mensengezichten vergeet, weet ik niet meer precies wie van hen ik heb gezien en dus ook niet aan wie ik mijzelf moet voorstellen en wie ik enthousiast moet begroeten.

Er waren naar mijn mening verschillende opties. Achteraf zei X. dat ik de meest idiote heb gekozen. Ik heb iedereen drie zoenen gegeven, alsof ik ze ook allemaal al jaren ken. Een aantal van de vrouwen op leeftijd was daar niet van gediend maar te beleefd om er openlijk iets van te zeggen. Dat geeft veel weerstand en onderdrukt miauw, kan ik je verklappen. Zo'n zelfde ervaring als wanneer ik Dave in zijn reiskoffer duw om naar de dierenarts te gaan.

Maar ik heb doorgezet. Na de eerste moet je wel, anders is het een belediging voor de rest. Van pure schaamte ben ik direct aan de Chardonnay gegaan en ben niet meer gestopt.

Vandaag pas echt verlost van kater. Daarom, het is mijn enige excuus, is de tuin nog steeds niet gedaan. Such a shame!

Oja. En natuurlijk ook omdat ik vandaag aan de buis zit gekleefd vanwege de live zoektocht naar Dzhokar Tsarnaev. Fascinerend!

Tussendoor heb ik een mail naar de sportschool gestuurd. Hun slogan is dat je het altijd moet melden als iets je niet bevalt. Dat laten we ons geen tweede keer vertellen. Heb gemaild dat ik heel blij ben met mijn lidmaatschap maar dat ik het leuk had gevonden als ze de wervingsactie aan mij hadden verteld voordat ik lid werd. Ik verwacht er niet veel van (mag ik natuurlijk niet denken volgens The Secret. Moet denken: 'mijn inschrijfgeld wordt teruggestort', 'mijn inschrijfgeld wordt teruggestort', 'ik krijg levenslang gratis lidmaatschap' etc.). Maar ben wel al blij dat ik het toch even gezegd heb.

En dan nu weer terug naar CNN.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....