22 juli 2020

Erectieproblemen in komkommertijd

Er heerst een dodelijke virus dat heel besmettelijk is bovendien. Zou iedereen dat beseffen? Ik heb niet het idee. Vooral jonge mannen komen nogal eens te dichtbij naar mijn zin.

(Nee, ik had ook nooit gedacht dat ik dat een bezwaar zou vinden.)

Daarom dacht ik het volgende gerucht te verspreiden: het coronavirus veroorzaakt erectieproblemen! Zodra het gerucht de ronde doet, bewaart de helft van de bevolking fanatiek de 1,5 meter afstand. Let op mijn woorden.

Tot die tijd blijf ik het liefst nog even thuis. Maar wat doe je als je partner een vervente reiziger is, die melancholisch door de atlas bladert en verre oorden aanwijst als volgende bestemming? Ik heb geprobeerd Nederland aan te prijzen als vakantieland. De gemoedstoestand in huize Polyester werd er niet vrolijker op.

Verder dan Europa durf ik niet. Hans en Griezel hebben uitgesproken dat ze dat liever niet hebben: als de grenzen weer dichtgaan, verandert de vakantie in onbetaald verlof.

En een vakantiebestemming zoeken in Europa is een soort ezeltje prik geworden. Zodra je een land hebt gevonden dat met code geel is gemarkeerd door Buitenlandse Zaken, kan het zijn dat het land oranje kleurt nog voordat de reisgidsen zijn besteld.

Terwijl we ons beraden, vermaak ik mij met het proces dat Johnny Depp heeft aangespannen tegen The Sun. Hij maakt bezwaar tegen het label 'wife beater' dat de krant hem heeft gegeven. Verslag van het proces staat in bijna elke Engelstalige krant. Een geweldige afleider, misschien zelfs beter dan een spannend boek. De prijsvraag waarom Depp zichzelf dat aandoet, staat nog open in huize Polyester. Suggesties zijn welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....