23 maart 2014

Voldemort is terug

Gisteravond, op de weg terug naar huis, zweerde mijn moeder dat ze afweergeschut zag staan naast de A2.

Een vriendin van mij woont vlakbij Leiden. Zij hoort de laatste paar dagen alleen nog maar het geluid van helikopters buiten.

Nu weet ik het zeker.

Er is een oorlog gaande.

Mark wil het niet toegeven, natuurlijk.Volgens hem is de Nucleaire top er om de wereld veiliger te maken.

Men denkt dat er boeven zijn die behoefte hebben om een nucleaire bom te maken, waarmee radioactieve straling kan worden verspreid. De komende dagen gaan ze bespreken hoe zo'n rampscenario te voorkomen.

Nu ik samen met X. de afgelopen dagen non-stop naar de Harry Potter filmserie heb gekeken, weet ik wel beter. Die top in Den Haag gaat helemaal niet over nucleaire angsten. Ik denk dat het een verkapte manier is om Wizardry problemen te bespreken.

We zijn bij Harry Potter and the Half-Blood Prince. 

Het Harry Potter Universum is in een zware crisis. You-Know-Who is terug en hij dreigt om de macht over te nemen van de Wizarding world samen met zijn Death Eaters.

Vind ik prima hoor, dat wij Muggles daarvan niet op de hoogte worden gebracht. Maar ik had graag gehad dat de 'wereld leiders' een alternatieve manier van transport hadden gekozen. De Floo Network of Portkeys, zoiets dergelijks. In plaats daarvan ligt het hele verkeer in Nederland op zijn gat.

En dan wil Obama ook nog eens Rembrandt zien. Dat betekent dat ik woensdagmiddag pas mijn deur weer uit kan.

Butterbeer & Pumpkin Juice anyone?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....