28 december 2013

I love kerstvakantie

Tot nu toe heb ik de hele kerstvakantie binnen gezeten. Huisbroek aan, kookvet op de huid, koekkruimels op de kersttrui. Het gure weer van de afgelopen dagen werkte mee. Iedereen bleef liever binnen. Al vroeg op de dag werd er een flesje van het een of ander opengetrokken. De spelletjes uit de kast, de chips naast de aftrekstapel.

Nu de kerst voorbij is, de lucht blauw ziet, krijg ik fantasieën over frisse wind in de haren, vrolijke vogelgeluiden. Bij het idee van daglicht word ik huppelig. Misschien moet ik naar buiten. Kaplaarzen aan. Een wandeling van duizend calorieën maken. Rozige wangen, koude neus.

De komende dagen is het aftellen en terugkijken. Moet mijn lijstjes nog maken. De beste film, het beste boek, de meest getalenteerde persoon van 2013.

Maar eerst de zaterdagkrant. Met warme chocolademelk en een spekkie. Dan misschien een douche. Eventueel boodschappen. Wie weet kom ik vandaag nog wel buiten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....