2 augustus 2013

Vamos a ver

X. is binnenkort jarig. Het is me in al die jaren nog niet gelukt hem te verrassen met een cadeau dat niet op zijn lijst staat en toch gepast en gewenst is.

Twee jaar geleden bestelde ik een hippe juten zak uit Parijs. Op de website werden ze als bloembakken verkocht, maar eenmaal in gebruik bleken ze zo lek als, tja, juten zakken.

Verleden jaar had ik het fantastische idee om een hele DVD box aan te schaffen van een Engelse comedian. Het was een gok, ik kende zijn werk niet, wist alleen dat hij trouw komt opdagen in BBC shows en dan leuke grapjes maakt. De eerste aflevering hebben we met strakke gezichten gekeken. Te avant-gardistisch, te modern, te niet-leuk.

Dit jaar heb ik gekozen voor weer een onbekende serie (eerste deel, niet de hele box) en een onbekend boek. Verder kan ik geen details geven.

Vlak na de aanschaf was ik redelijk zeker dat het een hit is. Zoals elk jaar, eigenlijk. Maar hoe dichterbij de grote dag, hoe meer ik ga twijfelen. Ook schieten er allerlei ideeën te binnen die eigenlijk veel beter zijn, maar daarvoor is het te laat. 

Gelukkig is het te warm om er te lang bij stil te staan. We zullen zien, zeggen de Spanjaarden. Ik zal zorgen dat er voldoende wijn in huis is, dan kan er weinig misgaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....