22 juli 2018

Komkommertijd

'Is dit je eerste keer? Nee? Dan weet je dat je dit moet vasthouden...<gegniffel>...laat maar weten of je duizelig wordt...ja, daar gaat ie....ja, daar komt ie....ah, daar....gaat het?...'

Zo moet het ongeveer geklonken hebben voor de mensen in de wachtkamer. Het waren de woorden van de doktersassistent die mij onderhanden nam in de behandelkamer naast de wachtkamer. De behandelkamer heeft twee deuren zodat het goed geluiddicht is. Maar toen hij klaar met mij was, zag ik tot mijn schrik dat de deuren wagenwijd openstonden. Wat zullen de mensen hebben gedacht?

Ik heb het ze niet gevraagd, ben zo snel mogelijk naar de uitgang gelopen. Grote passen, hoofd als een boei naar beneden gericht.

Ik weet dat ik ook maar een mens ben en dat sommige van ons zo nu en dan de oren moeten laten uitspuiten. Maar om het zo open en bloot te delen met anderen, daar was ik nog niet klaar voor.

Dat vind ik zo knap van Raphael Nadal. Hij steekt niet onder stoelen of banken dat zijn voorbereiding op een tenniswedstrijd precies zò moet zijn. Alle huis-, tuin- en keukenpsychologen op het internet zijn overtuigd dat hij OCD heeft. Dat gekras lijkt hem niets te kunnen schelen. Laat ik zeggen dat hij nog altijd een stukje beter tennist dan ik.

Rafa is dus mijn nieuwe voorbeeld. Op zijn officiële website staat een quote die mij helpt om mijn debacle bij de dokter te overleven: Enduring means accepting. Accepting things as they are and not as you wish them to be. And then looking ahead. Not behind.

Verder moet je vooral niet zijn naam Googlen, want dan kom je op allerlei roddelsites. Nu zit de oude Polyester te staren naar papperazzifoto's van Rafa in zijn zwembroek.

En het is al zo warm.

Gelukkig is het kabinet met reces en pauzeert de rest van nieuwsland in komkommertijd. Ik mis niets als ik nog even verder Google...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....