21 maart 2016

Is daar iemand?

Ligt het aan mij of is het nieuws tegenwoordig te griezelig om grapjes over te maken? Het voelt allemaal zo ongemakkelijk. Alsof ik naar een aflevering van The Office kijk. Is dit echt?

De tijden dat een vrolijk huppelende Mark mij nog konden opbeuren zijn voorbij. Mark is niet meer zo vrolijk de laatste tijd. Het huppelen heb ik uiteraard zelf bedacht.

Verder boycot ik het nieuws omdat ik niets meer over de Amerikaanse verkiezingen wil horen.

Dus heb ik mij opgegeven voor een cursus Hormoonyoga voor Mannen. Toenemend buikvet kan namelijk duiden op een terugtrekkend testosterongehalte. Je kunt er maar beter vroeg bij zijn. Nee, ik wil niets horen over chips en bier. Dat heeft hier niets mee te maken.

Ik moet nog antwoord krijgen van de yogadocente of er plaats is in de groep. Of mijn mail überhaupt is aangekomen, of ze mijn vragen serieus in overweging neemt. Niets gehoord.

Dat schijnt usance te zijn. Radiostilte is de nieuwe etiquette.

Af en toe flirt ik met een andere werkgever. Tot nu toe zonder veel succes, maar dat terzijde. Ondanks dat het tegenwoordig on-line gebeurt, is de oude ceremoniële dans in de vorm van de sollicitatiebrief in tact gebleven.

In zo'n geval besteed ik dagenlang aandacht aan het omschrijven van mijn motivatie, mijn werkervaring. Sommige zinnen herkauw ik tot een perfecte cadans. En natuurlijk (of uiteraard?) ben ik bereid om mijn cv nader toe te lichten in een persoonlijk gesprek. Onder het prevelen van een schietgebed klik ik op de knop 'Verzenden'. Uiteindelijk, als het epos de deur uit is, puf ik nog wat na met warme handen en een zweetsnor.

Soms, heel soms, krijg ik een automatisch antwoord dat mijn brief is aangekomen en dat ik binnen een bepaalde periode antwoord mag verwachten. Daarna is het stil. Alsof er een boom is omgevallen in het donkere bos zonder een levende ziel als getuige.

In ieder geval zijn er voldoende lijstjes op internet te vinden met testosteron-boosters. Tonijn en eieren, komen veel voor. Knoflook en witte kool ook. En goed nieuws, ik moet veel, heel veel aardappelen eten. Dat is hetzelfde als chips! Ik leg alvast het bier koud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....