22 februari 2015

Vlammetjes met wijn

Er gebeuren genoeg rare dingen in de wereld om de maand februari een beetje door te komen, zou je zeggen. Toch vind ik de 28 dagen maar langzaam gaan. Het mag wel weer lente worden. Niet alleen van mij. Het schijnt dat de Grizzly beren in Yellowstone in de Verenigde Staten een maand eerder uit hun winterslaap zijn ontwaakt. En een collega van mij heeft al een vlucht ganzen naar het noorden zien vliegen, wat ook kan duiden op beginnende lente. Nu het weer nog.

In de tussentijd is het jaar van het Schaap aangebroken. Geen populair beestje in China. In een schapenjaar worden daar minder kinderen dan gemiddeld geboren. Geen idee waarom. Mark is een Schaap en die doet het toch niet zo slecht.

Ik wil wel weten hoe Mark dat doet, al die sociale verplichtingen, zonder aan het einde van een borrel/opening/persconferentie zichzelf voor zijn kop te willen slaan. Mij lukt dat niet. Op het afscheidsfeestje van de uitzendkracht afgelopen vrijdag heb ik zulke malle dingen gezegd dat ik overweeg om ontslag te nemen. Ik kan mij nog herinneren dat ik iets over het haar van Cruella heb gezegd. En dat ik aan iedereen heb verteld dat de seksscènes in de film Fifty Shades of Grey maar negen minuten en negentien seconden duren. In totaal.

De hele zaterdag heb ik met mijn hoofd op tafel gebonkt om aan de flash backs naar het feestje te ontsnappen. Heel even leek dat een goede strategie. Tot ik mij plotseling weer de reactie van Griezel herinnerde. OMG! OMG!

Nu maar hopen dat de Oscars voor voldoende afleiding kunnen zorgen. Ik ben nog op zoek naar een zender die de ceremonie uitzendt. Als alternatief kan ik het hele internet proberen uit te lezen. In ieder geval gaat om een uur of vier de frituur aan. Wie heeft er zin in vlammetjes met wijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....