20 augustus 2014

De vuilnis

De vuilnis staat weer buiten. Een mijlpaal voor de rest van de week.

Iemand heeft mij ooit verteld dat de vuilnis en de koelkast twee dingen zijn waar de GGD naar kijkt zodra ze jouw woning binnenstappen. Deze informatie komt nog uit de tijd dat de GGD je woning binnentrad als het reden had om aan je huishouden te twijfelen. 

Elke keer voel ik een gepaste trots als het weer is gelukt om die plastic zak op tijd aan de straat te zetten. Het liefst aangevuld met gebruikt kattengrit. Een schone vuilnisbak en een schone kattenbak: reden om extra fier te zijn.

Wat moest de GGD in je koelkast, vraag je je af? Een lege koelkast schijnt geen goede eerste indruk te maken op publieke zorgverleners. Het kan duiden op verwaarlozing. Geen zorgen hoor, de mijne is altijd vol.

Dat verhaal van de GGD heb ik nooit in twijfel getrokken. Ik weet niet eens of ze dat ooit hebben gedaan of nog doen. Het verhaal heeft wel indruk gemaakt, dusdanig dat ik de vuilnis nog steeds een beetje voor hun buiten zet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....