17 juni 2014

Hup

Ik zit er helemaal in.

Ik heb een WK tattoo bij de boodschappen gekregen. De plakplaatjes die uitgedeeld worden bestaan uit zinsneden om het Nederlands Elftal aan te moedigen. Per pakje zit één woord uit zo'n frase. De bedoeling is natuurlijk dat je zoveel mogelijk boodschappen doet om complete zinnen te sparen zodat je de huid vol literatuur kunt plakken.

Ik heb vrijdag met 'Hup' op mijn bovenarm rondgelopen. 

Na een paar uur brokkelde hij weer af. Wat dat betreft hebben 'onze jongens' betere kwaliteit plakplaatjes op de armen.

Toch heeft 'Hup' voor de nipte zege tegen Spanje gezorgd, daar ben ik van overtuigd. Dus nu moet ik voor de volgende wedstrijd voor minstens tien Euro kattenbrokjes in huis halen. Het is een kleine opoffering in ruil voor het wereldkampioenschap.

Overigens, heb je het ook gezien? Dat de wereld van James Bond is geïnfiltreerd in die van de voetbal. Major Boothroyd, oftewel Q, de kwartiermeester en bedenker van de levensreddende artikelen, lijkt voor de FIFA werk te hebben verricht. Waar Bond gebruik kon maken van de aktetas, het polspistool, en de balpengranaat, kan het arbitrage in Brazilië pronken met de vanishing spray. Een soort scheerschuim waarmee de scheidsrechter op het gras kan tekenen. Het spul 'vanished' alleen nog niet zo goed.

Ik wil voorstellen om Q ook een meetlat te laten ontwerpen waarmee de scheids die negen meter en vijftien centimeter kan afbakenen bij een vrije trap. De scheids moet het nu nog doen met het tellen van zijn stappen.

Er schieten mij nog meer ideeën binnen die je tegoed houdt. Nu snel koken, tussen de nabespreking van de vorige en de voorbespreking van de volgende wedstrijd door. De restjes Bond-film op de harddiskrecorder moeten maar even wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....