12 april 2014

Mijmeringen op de bank

Van die Potter ben ik al weer een tijdje af. Het is stil hier.

Even helemaal niets.

Ik wist niet dat ik zo moe kon zijn van niets.

Samen met de katten op de bank. Een kop koffie, en de krant. Zonder em te lezen. Ik ben het slechte nieuws een beetje beu.

Ik lees alleen het stuk over filantropisch hardlopen. Morgen is de marathon van Rotterdam. Duizenden sporters lopen mee voor een extra reden: om een ziek familielid te steunen, of geld in te zamelen voor een goed doel. 

Ik krab achter Dave zijn oor. 'Waar zouden wij voor lopen?' vraag ik hem. Hij knijpt zijn ogen toe en knort rustig door.

Voor wereldvrede.

Voor een slimme oplossing tegen het broeikaseffect.

Voor een driedaagse werkweek en een weekend van vier dagen. Voor iedereen.

Voor een krant met alleen maar goed nieuws. 

'Zodra ik een keuze heb gemaakt, zal ik beginnen met trainen,' zeg ik tegen Dave en kriebel onder zijn kin.

Hij kijkt omhoog en lijkt te glimlachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Gott nytt år

Uiteindelijk is het niet te doen, besloot ik. De verwachtingen zijn te hoog. Na maanden afwezigheid, kun je maar beter gewoon weer beginnen....